GENÇ GİRİŞİMCİLERE SAĞLANAN PRİM DESTEĞİNİN KALDIRILMASI HUKUK DEVLETİ İLKESİNE AYKIRIDIR!
"Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 631 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" kapsamında genç girişimcilere sağlanan ve Hazine tarafından karşılanan Bağ-Kur prim desteğinin kaldırılmasının öngörülmesi; Anayasa'nın 2. maddesinde güvence altına alınan hukuk devleti ilkesiyle, 5. maddesinde düzenlenen devletin temel hak ve özgürlükleri sınırlayan engelleri kaldırma yükümlülüğüyle, 36. maddesinde yer alan hak arama özgürlüğü ve adil yargılanma hakkıyla ve 73. maddesinde belirtilen vergi yükünün adaletli ve dengeli dağıtılması ilkesiyle açıkça çelişmektedir.
Avukatlık mesleği, Anayasa'nın 135. maddesi uyarınca kamu hizmeti niteliğinde olup avukatlar adaletin kurucu unsurudur. Devletin bu anayasal gerçeği görmezden gelerek mesleğin sürdürülebilirliğini doğrudan etkileyecek bir düzenlemeyi gündeme getirmesi, yalnızca avukatların değil adalet mekanizmasının bütününün zayıflatılması anlamına gelmektedir.
Artan vergi yükleri, kira, sigorta primi ve büro giderleri karşısında meslektaşlarımız ağır bir ekonomik baskı altındadır. Hazine tarafından karşılanan prim desteği, bu yükü hafifleten sınırlı ancak hayati bir destektir. Bu desteğin kaldırılması; hukuki güvenlik ilkesini zedeleyecek, savunma makamının kurumsal gücünü zayıflatacak ve adalete erişimi toplumsal ölçekte zorlaştıracaktır.
Bu destek bir ayrıcalık değil, adalet hizmetinin ülkenin her köşesinde sürdürülebilirliğini sağlayan zorunlu bir düzenlemedir. Devletin asli görevi, savunmayı zayıflatmak değil adalet mekanizmasını güçlendirmektir. Adalet savunmasız bırakılırsa toplum da savunmasız kalır.
Avukatlık mesleğine yeni adım atan genç meslektaşlarımızın ve genç girişimcilerin mesleki yaşamda tutunabilmesi için bu destek hayati öneme sahiptir. Prim desteğinin kaldırılması, genç meslektaşlarımızı meslekten uzaklaştıracak, adaletin temsiliyetini büyük kentlere sıkıştıracak ve toplumsal eşitsizliği derinleştirecektir.
Aşağıda imzacı olan Türkiye Barolar Birliği ve barolar olarak;
mesleğe ve savunma makamına yönelik bu ekonomik kuşatmanın derhal sonlandırılmasını, prim desteğinin kaldırılması planından vazgeçilmesini, aksine bu desteğin süresinin uzatılarak kapsamının genişletilmesini talep ediyoruz.
1. TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ
2. ADANA BAROSU
3. ADIYAMAN BAROSU
4. AFYONKARAHİSAR BAROSU
5. AĞRI BAROSU
6. AKSARAY BAROSU
7. AMASYA BAROSU
8. ANKARA BAROSU
9. ANTALYA BAROSU
10. ARDAHAN BAROSU
11. ARTVİN BAROSU
12. AYDIN BAROSU
13. BALIKESİR BAROSU
14. BARTIN BAROSU
15. BATMAN BAROSU
16. BAYBURT BAROSU
17. BİLECİK BAROSU
18. BİNGÖL BAROSU
19. BİTLİS BAROSU
20. BOLU BAROSU
21. BURDUR BAROSU
22. BURSA BAROSU
23. ÇANAKKALE BAROSU
24. ÇANKIRI BAROSU
25. ÇORUM BAROSU
26. DENİZLİ BAROSU
27. DİYARBAKIR BAROSU
28. DÜZCE BAROSU
29. EDİRNE BAROSU
30. ELAZIĞ BAROSU
31. ERZİNCAN BAROSU
32. ERZURUM BAROSU
33. ESKİŞEHİR BAROSU
34. GAZİANTEP BAROSU
35. GİRESUN BAROSU
36. GÜMÜŞHANE BAROSU
37. HAKKARİ BAROSU
38. HATAY BAROSU
39. İĞDIR BAROSU
40. İSPARTA BAROSU
41. İSTANBUL BAROSU
42. İZMİR BAROSU
43. KAHRAMANMARAŞ BAROSU
44. KARABÜK BAROSU
45. KARAMAN BAROSU
46. KARS BAROSU
47. KASTAMONU BAROSU
48. KAYSERİ BAROSU
49. KIRIKKALE BAROSU
50. KIRKLARELİ BAROSU
51. KIRŞEHİR BAROSU
52. KİLİS BAROSU
53. KOCAELİ BAROSU
54. KONYA BAROSU
55. KÜTAHYA BAROSU
56. MALATYA BAROSU
57. MANİSA BAROSU
58. MARDİN BAROSU
59. MERSİN BAROSU
60. MUĞLA BAROSU
61. MUŞ BAROSU
62. NEVŞEHİR BAROSU
63. NİĞDE BAROSU
64. ORDU BAROSU
65. OSMANİYE BAROSU
66. RİZE BAROSU
67. SAKARYA BAROSU
68. SAMSUN BAROSU
69. SİİRT BAROSU
70. SİNOP BAROSU
71. SİVAS BAROSU
72. ŞANLIURFA BAROSU
73. ŞIRNAK BAROSU
74.TEKİRDAĞ BAROSU
75. TOKAT BAROSU
76. TRABZON BAROSU
77. TUNCELİ BAROSU
78. UŞAK BAROSU
79. VAN BAROSU
80. YALOVA BAROSU
81. YOZGAT BAROSU
82. ZONGULDAK BAROSU